Avarfalvi Mesék

Kortárs mesék, versek, mondókák

Bátyó születik

2014. augusztus 23. 12:40 - Várfalvy Emőke

Reggel, mikor felébredtem, láttam, apa siet,

Össze-vissza rohangászik, s kiönti a vizet,

Hé, apuci, mi a baj?

A kenyéren nincsen vaj!

Hova megyünk ma délelőtt?

Játszóra vagy strandra?

Ott a homokozócsomag,

A sarokban a labda.

Apa azonban nem figyelt, csavarhúzót vett elő,

Hé apuci, mi vagy Te, egy kisbabaágy-szerelő?

Nem kell nekem másik ágy,

Itt van már az enyém,

Kényelmesen alszom benne,

S jól van ott a helyén!

Figyeltem, hogy mit csinál, az idő gyorsan elszaladt,

Gyere Kicsim, szólt, apuci, kapd most össze jól magad!

Autóba beszáltunk,

S egy nagy ház elé beálltunk,

Nénóskocsik jöttek oda,

Hű, ez bizony izgi,

Apa, mond egy nénóskocsi,

Vajon hány nénit visz ki?

A nagy házban anya várt, a kezében egy kis csomag,

S fura, mert a csomag mozog, s bizony néha sírogat,

Ez meg mi, mond, Anyukám,

Ez az öcséd Kisbabám,

Hazavisszük, s mostmár ő is,

A családunk része,

Te leszel neki az okos,

Ügyes, nagy tesvére!

Hű, ez aztán a hír, kicsit megijedtem,

Ez az ordító csomag lesz majd fő helyettem?

De anyuci megölelt,

Apa nyakába kapott,

Megnyugodtam, s már ünneplem,

Én is ezt a nagy napot,

Mikor öcsi hazajött és én is megszülettem,

Hiszen mától úgy tűnik, hogy egy Bátyó lettem.

Varfalvy_Akos.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://avarfalvimesek.blog.hu/api/trackback/id/tr26628453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása