Avarfalvi Mesék

Kortárs mesék, versek, mondókák

Húsvéti felelgető

2017. április 10. 14:46 - Várfalvy Emőke

Locsolóversek óvodásoknak és kisiskolásoknak

Húvéti készülődéshez írtnam olyan verspárokat, ahol nem csak a fiúknak, de a lányoknak is jut megtanulható, kedves szöveg:

 

Hagyományos:

Fiú

Szeretem a virágot, mint a szorgos méhek,

eljöttem, hogy friss záporral öntözzelek téged,

locsolómban nem víz van ám, hanem finom illatok,

belőle egy cseppet neked, kedves kislány itt hagyok.

 

Lányka

Örülök, hogy megérkeztél, vártalak egy hete,

a hajamon megöntözhetsz illatvízzel, gyere,

ajándékom van egy kosár, választhatsz belőle,

és ígérd meg, hogyha tetszett, eljössz majd jövőre.

 

Csúfolódós:

Fiú:

Folyton csipogó kis csibe,

meglocsollak, gyere ide!

 

Lányka:

Mert bátrabb vagy mint egy nyuszi,

locsolhatsz, s jár még egy puszi!

 

Modern:

Fiúk:

Régen vödörrel locsoltak,

de a lányok megfáztak,

én kölnivel húsvétolok,

s nem lesztek majd náthásak.

 

Lányka:

Hagyomány a locsolónak,

tojás adni, hímeset,

az enyém nem tyúktól való,

szereted az édeset?

 

Kék ibolyás vershez:

Fiú:

Zöld erdőben jártam, kék ibolyát láttam,

El akart hervadni, szabad-e locsolni?

 

Lányka:

Én vagyok a kék ibolya, zöld erdőben lakom,

Hogy meglocsolsz kedves vándor, hálás vagyok nagyon!

 

Kertész vershez:

Fiú:

Én kis kertész legény vagyok, virágokat locsolgatok, 

Úgy locsolom a lányokat, mint kertész a virágokat.

 

Lányka:

Kis kertész, köszönöm neked, hogy szirmaim öntözgeted,

A friss víztől, nézd, virulok, hálából egy tojást adok!

 

 

 husveti_lap.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://avarfalvimesek.blog.hu/api/trackback/id/tr2112414765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása