Avarfalvi Mesék

Kortárs mesék, versek, mondókák

Ovisjel rímek

2015. augusztus 30. 16:28 - Várfalvy Emőke

minimondóka kiscsoportosoknak

Az én jelem az alma,

szép piros, nem tarka.

Az én jelem az autó,

villámsebesen haladó.

Az én jelem a bögre,

nem akasztható szögre.

Az én jelem a cipő,

nagyon jó messzire vivő.

Az én jelem a csengő,

vidám dallamot zengő.

Az én jelem a cseresznye,

májusban érik nevetve.

Az én jelem a csiga,

ha elcsúszik nem hiba.

Az én jelem a csillag,

karácsony, fahéj illat.

Az én jelem az eper,

irigy rá a szeder.

Az én jelem az esernyő,

a nyele kunkori, tekergő.

Az én jelem a lombos fa,

a kertész bácsi gondozza.

Az én jelem a levél,

nő, árnyékban legyél.

Az én jelem a felhő,

esőt ad, mikor felnő.

Az én jelem a fenyő,

karácsonykor igen menő.

Az én jelem a füzet,

légyszi, ne gyújts vele tüzet.

Az én jelem a gomb,

ha piros, finoman nyomd.

Az én jelem a gomba,

bár pettyes azért nem ronda.

Az én jelem a gyűrű,

a hajam meg igen szép sűrű.

Az én jelem a hajó,

a Balcsi vizébe való.

Az én jelem a halacska,

otthona kéklő tavacska.

Az én jelem a ház,

bújj bele, nehogy megázz.

Az én jelem a hold,

sötétben lámpásom volt.

Az én jelem a kifli,

reggel a pékbácsi visz ki.

Az én jelem a körte,

táncolj csak vidáman körbe.

Az én jelem a kulcs,

a lakat közepébe nyújts.

Az én jelem a labda,

felrepülök néha a napba.

Az én jelem a létra,

nem mászik fel rajtam a béka.

Az én jelem a lufi,

gömbölyű, mondhatni pufi.

Az én jelem a mackó,

kinek kedvence a vackor.

Az én jelem a mozdony,

valaki szenet kell hozzon.

Az én jelem a nap,

hogyha süt, megnő a bab.

Az én jelem az óra,

az idő telik, tudj róla.

Az én jelem a perec,

ha ennél a pékhez mehetsz.

Az én jelem a pillangó,

virágos mezőben illangó.

Az én jelem a sál,

télen a sapkával jár.

Az én jelem a süni,

kedvencem tudod: a süti.

Az én jelem a szilva,

lekváros üvegre írva.

Az én jelem a szivárvány,

mosolyog a világ rám.

Az én jelem a szív,

gyere csak, ölelni hív.

Az én jelem a szőlő,

apró szemeket őrző.

Az én jelem a tulipán,

mókás kis állat a gulipán.

Az én jelem a virág,

csodál az egész világ.

Az én jelem a zászló,

ez a jel mindig a zárszó.

ovodai_jelek.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kép forrása: padparadsa.blogspot.com

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://avarfalvimesek.blog.hu/api/trackback/id/tr847745898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása